Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Wykładowcy choreografii

O szkole  Dyplomy  Absolwenci   Program  Rekrutacja  Wykładowcy  Galeria zdjęć  Facebook Szkoły Choreografii  Instagram Szkoły Choreografii  TUBA – Magazyn KSA

Autorskie programy nauczania na poszczególnych kierunkach zostały skonstruowane w oparciu o doświadczenie naszych wykładowców i wieloletnich pedagogów. Co roku podlegają one modyfikacjom dostosowującym proces nauczania do aktualnych wymogów branży.


Wykładowcy Szkoły Choreografii

 

mgr sztuki Tomasz Gołębiowski

tomasz-gołębiowski
Wybitny choreograf, laureat Grand Prix na Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym. Na swoim koncie ma współpracę z wieloma polskimi i zagranicznymi choreografami, między innymi Feliksem Parnellem, Henrykiem Tomaszewskim, Conradem Drzewieckim, Kurtem Jooss czy Flemmingiem Flindtem. Tomasz Gołębiowski w zakresie reżyserii teatralnej i filmowej współpracował z Andrzejem Wajdą, Jerzym Jarockim i Jerzym Grotowskim, w zakresie muzyki z Kazimierzem Serockim, Krzysztofem Pendereckim i Zygmuntem Koniecznym, a w zakresie scenografii i kostiumów z Kazimierzem Wiśniakiem, Anną Sekułą czy Krzysztofem Pankiewiczem. W 2013 roku obchodzi 45-lecie pracy zawodowej.


mgr Anna Komosa

Anna Komosa

Z  wykształcenia  muzyk, absolwentka  Wydziału  Wychowania  Muzycznego  Akademii  Muzycznej  w  Krakowie,  podyplomowych  studiów  na  Wydziale  Dyrygentury  Chóralnej  i  Edukacji  Muzycznej Akademii  Muzycznej  w Bydgoszczy,  Wydziału  Kompozycji, Dyrygentury, Teorii  Muzyki  i  Rytmiki  Akademii  Muzycznej  w  Poznaniu  oraz  Podyplomowego  Studium  Wychowania  Muzycznego  Carla  Orffa  Akademii  Muzycznej  w  Warszawie.
Od  2004 roku  jest  nauczycielem  dyplomowanym, większość  swojej  kariery  pedagogicznej  poświęciła  pracy  w  Ogólnokształcącej  Szkole  Muzycznej I st. im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krakowie, z  którą  do  dnia  dzisiejszego  jest  związana.
Współautorka  opracowywanego  programu  pt. „European Curriculum for Children of Migrant Workers” (  Socrates  Comenius  Project)  realizowanego  w  O. S. M.  dla Katedry Europeistyki   Uniwersytetu  Jagiellońskiego w Krakowie.
Organizuje  i  uczestniczy  w  licznych  koncertach , przedstawieniach  i  audycjach  literacko-muzycznych  w szkołach, Filharmonii  Krakowskiej  jak  i  innych  salach  koncertowych.
Jest  autorką  opracowania  muzyki  Anny  Marii  Jopek  do  filmu  pt. „Felicjanek10” na  instrumenty  perkusyjne oraz  współautorką  kompozycji  ruchowej  wykonanej  na  premierze  filmu  w  kinie  Kijów  w  Krakowie  w 2008  roku.
Na  zlecenie  Państwowej  Szkoły  Muzycznej  II st .  prowadziła  praktyki  z  przedmiotu  Rytmika  dla  uczennic  V  i  VI  roku.|
W  1991  roku  założyła  „Preludium – zajęcia  umuzykalniające  dla  przedszkolaków”.  Projekt  ten  blisko 25 lat realizowany był na  terenie  Krakowa  i  cieszył  się  dużą  popularnością.
Od  1991 roku  należy  do  Międzynarodowego  Stowarzyszenia  Wychowania  Muzycznego  ISME,  w  którym  działała   na  rzecz  rozwoju  kultury  polskiej do 2018 r.
Jest  kompozytorką  piosenek  dla  dzieci  i  autorką  tekstów. W  2002 roku  został  wydany  śpiewnik  pt. „Nowe  piosenki  dla  dzieci  dużych  i  małych”  pod  redakcją  Anny  Komosy.
Od blisko 20 lat jest organizatorem przedstawień, audycji muzyczno-literackich okolicznościowych i koncertów instrumentalnych podczas Święta Ogrodów w DPS.
Uczestniczy na bieżąco w warsztatach, wykładach, konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych (jako słuchacz i prowadzący).
8 lutego 2018 roku odbył się Koncert Jubileuszowy z okazji 30 – lecia pracy artystycznej, w którym wzięli udział uczniowie, studenci i absolwenci wykonując piosenki, tańce i kompozycje ruchowe Jubilatki.
Współpracuje od 2018 r. z Fundacją „Zawsze warto” pokazując kompozycje ruchowe krakowskiej  publiczności.
Nagrała piosenki w aranżacji kompozytora Andrzeja Zaryckiego – „Wigilia” na płycie „Jemu śpiewajmy” (2016) i  „Flaga biało-czerwona” na płycie IPN-u z okazji 100 Rocznicy Odzyskania Niepodległości (2018).
W  uznaniu  zasług  –  prócz  licznych  nagród –  Anna  Komosa  otrzymała  w  roku  2012 od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medal  „Zasłużony  dla  Kultury  Polskiej”  za  wieloletnią,  pełną  oddania  pracę  na  rzecz  krzewienia kultury polskiej.
W 2019 roku otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa, w 2020 roku Dyplom za pracę i osiągnięcia artystyczne od Centrum Edukacji Artystycznej przy Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także Medal Komisji Edukacji Narodowej przyznany w sierpniu 2020 roku.
W 2024 roku otrzymała Medal Złoty Za Wieloletnią Służbę od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.


mgr Justyna Kaczmarska 

image

 

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalno-aktorskim o specjalizacji choreografia i techniki tańca. Wiele lat związana z Teatrem „Słowa i Tańca” Jadwigii Klimkowicz, gdzie zdobywała technikę aktorską i robiła projekty z aktorami Teatru Ludowego: Tadeuszem Łomnickim („Kobiety”, „Przygody Sindbada żeglarza”, „Płacz po Izoldzie – Gałczyński”) i Piotrem Piechą („Rozmyślajmy Dziś Wierni Chrześcijani”), z aktorkami Teatru Starego: Moniką Jakowczuk („Kubuś Puchatek”) i Urszulą Kiebzak, z aktorką teatru Grotowskiego: Sławą Bednarczyk oraz Janem Bożykiem (projekty o tematyce patryjotycznej)
Podstawy baletowe zdobywała pod okiem Svietłany Gajdy oraz Karoliny Kuligi w Krakowskiej Zawodowej Szkole Baletowej. Ukończyła liceum aktorskie w którym poszerzała wiedzę z techniki tańca klasycznego w klasie Tomasza Gołębiowskiego.
Swój warsztaty taneczny szkoli u wielu polskich oraz zagranicznych choreografów. Jej osiągnięcia i pomysły doceniono szeregiem nagród teatralnych jak i tanecznych. Zrealizowała wiele pozycji choreograficznych m.in:
– „Homo Castigus” reż. Tomasz Gołębiowski, choreograf
– „Solilandia” dla telewizji Ziarno w reżyserii Beaty Kołodziej, choreograf
– „Bajkowej podróży w czasie” wg scenariusza bajkopisarki Beaty Kołodziej, choreograf
– „Syn Smoka” reż. Tadeusz Łomnicki, choreograf
-„Akt Równoległy” reż. Tadeusz Łomnicki, konsultacja choreograficzna
– „Czary-Mary” reż. Piotra Męderak, choreograf
-„Cracow Fashion Week”, choreograf

Ponadto brała udział w projekcie Lech Party Inspirations 2.0, który był emitowany w TVN, VIVA Polska, MTV Polska oraz „Butik Pink Sunrise”, tancerka biorąca udział w programach telewizyjnych, reklamach  m.in. „Tak to leciało”, „Mona Vie”.

Organizowała oprawę artystyczną dla firm:
Montibello, Termy Bukowina, Galeria Bronowice, Polferries, Sephora, Lajkonik, Autoremo, WSK Rzeszów, Ledtrens, JOKO.

Obecnie wykładowca w Szkole Choreografii oraz Szkole Aktorskiej Spot.
Właścicielka Agencji Tanecznej iLike.
Przygotowani przez nią tancerze zdobywają czołowe miejsca na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach.


mgr Renata Furdyna

furdyna


Wykładowca wiedzy o tańcu. Aktorka m.in serialu 19+, teatrolog, animator kultury. Skończyła Wydział Teatru na Uniwersytecie im.Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Ciechanowie na wydziale teatru, absolwentka Szkoły Aktorskiej SPOT.  Zagrała w wielu produkcjach telewizji TVN np “Julia”, “W11″ – stała rola prokuratora,” Detektywi”- różnorodność postaci i produkcjach filmowych, między innymi “Bokser”, “Rysa”, “Paczuszka” i inne. Pracowała z Tomaszem Blachnickim, Sławomirem Pstrągiem, Michałem Rosą, Marcinem Głowackim, Anną Plutecką, Reginą Zawadzką, Arturem Dziurmanem. Od 2009 związana na stałe z krakowską sceną Moliere, gdzie pracowała jako asystent reżysera przy spektaklu “Brat Naszego Boga”. W krótkim czasie dołączyła do obsady tego spektaklu i gra z powodzeniem do dnia dzisiejszego. Od 2009 roku pracuje z osobami niewidomymi i niedowidzącymi, w 2011 roku wykładała historię teatru przy projekcie Ministra Kultury “I ty możesz zostać aktorem “, zaś 2012 w projekcie Unijnym “65 +”, gdzie odkrywała arkana teatru.


dr Katarzyna Czyżewska

Szkoła Choreografii - Katarzyna Czyżewska

 

Dodatkowo w programie warsztaty wybitnych specjalistów

Anna Reichert – afro jazz

Anna Reichert

Tańczy od 4 roku życia. Swoją edukację rozpoczęła w 2000 roku w Zespole Baletowym Kanon, pod okiem Aiszy Hadyny. Przez 9 lat szkoliła się pod jej skrzydłami z techniki tańca klasycznego, co umożliwiło jej rozwój także w innych stylach tanecznych. W latach 2009-2010 miała okazje współpracować z Telewizją Polską przylicznych realizacjach telewizyjnych, programach i teledyskach.  W latach 2010-2013
szkoliła się w nowoczesnych technikach tanecznych (hip hop, break dance, waacking) jak i szlifowała swój warsztat z tańca współczesnego. Brała udział w realizacji spektakli tanecznych dla dzieci.
Od 2013 roku uczennica M. Myśliwiec i M. Zubkov’a w Krakowskiej Akademii Tańca L’art de La Danse, oraz tancerka Teatru Ludowego w Krakowie. We wrześniu 2014 wyjechała na miesięczne szkolenie w Alvin Ailey Dance School w Nowym Jorku, gdzie pobierała lekcje i zglębiala wiedzę z zakresu technik A. Vaganowej, M. Graham oraz L. Horton’a.
W 2015 roku dolączyła do grona zawodowych tancerzy, uzyskując dyplom Tancerza-Artysty ZASP – Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, z siedzibą w Warszawie.
Od kilku lat rozwija swój warsztat w technikach Afro i jest członkiem grupy – TND Group. Tańczyła na koncertach u boku największych gwiazd afrobeat takich jak: Awilo Longomba, Bebi Philip, Eddy Kenzo, Iyanya.
Za największe wyzwanie tancerza uważa wszechstronność, dlatego nieustannie i z wielka pasją szkoli się i pobiera lekcje u instruktorów rożnych styli.

 


Mateusz Nowak – dancehall
IMG 1192
Mateusz to organizator jednych z największych eventów dancehallowych w Polsce, organizowanych pod hasłem WICKED. W 2010 zdobył, a w 2015 i 2016 roku obronił tytuł Dancehall King (DNA Toruń). To reprezentant Monsta Unit i Hold On Nuh – jednych z najlepszych ekip dancehallowych w Polsce, a od niedawna również jamajskiej ekipy Sopreme Blazzaz. Mateusz jest organizatorem, sędzią, instruktorem, uczestnikiem, zwycięzcą wielu krajowych i międzynarodowych eventów, contestów, warsztatów i campów. Od wielu lat nieustannie szkoli się pod okiem najlepszych tancerzy z całego świata. Taniec to jego życie. Każdy dzień poświęca na szkolenie siebie lub innych, szukanie, poznawanie i doświadczanie wciąż czegoś nowego w tańcu, jego historii, kulturze, środowisku.


Krzysztof Tyszko – musical
krzysztof tyszko

Z wykształcenia logistyk i technik weterynarii.
Jako tancerz musicalowy debiutował w 2013 roku w Mistrzu i Małgorzacie w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Występuje w spektaklach Wojciecha Kościelniaka Chicago (Teatr Variete), Blaszany Bębenek (Teatrze Muzycznym Capitol), Śpiewak jazzbandu (Teatr Żydowski), Kapitan Żbik i żółty saturator (Teatr Syrena). Współpracował z Januszem Józefowiczem (Legalna Blondynka) i Januszem Szydłowskim (Variete Film Show).
Jest autorem choreografii do spektaklu Opera za trzy grosze w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi oraz do seriali telewizyjnych Osiecka i Wojenne dziewczyny. Pomysłodawca i reżyser Rewii VARIETE.
Z Teatrem KTO związany od 2017 roku.
Zagrał m.in. w widowiskach Weselisko (2017), Biało-Czerwona (2018), Nowa Huta (2019).
Aktualnie w obsadzie spektakli Peregrinus i Zapach czasu.


Dominika Wiaktancerka, performerka, choreografka dominika wiakAbsolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, PWST w Krakowie.
Do jej ostatnich produkcji należy MANHATTANwspółtworzony z Danielą Komęderą-Miśkiewicz oraz STICKY FINGERS CLUB tworzony kolektywnie z Moniką Witkowską, Danielą Komęderą-Miśkiewicz i Dominikiem Więckiem. Współpracowała z Narodowym Teatrem Starym w Krakowie, Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatrem Śląskim w Katowicach, Teatrem ROZBARK oraz Krakowskim Centrum Choreograficznym. Brała udział w spektaklach: Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego, Jakuba Lewandowskiego, Dominiki Knapik, Eryka Makohona, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Macieja Kuźmińskiego, Radosława Rychcika , Magdaleny Piekorz, Quana Bui Ngoc. Występowała m.in. w: Szwecji, Chinach, Włoszech, Gruzji, Holandii, Austrii oraz na Ukrainie. Dwukrotnie uczestniczyła w projekcie badawczym związków tańca tradycyjnego i współczesnego w Chinach.
Jest dwukrotną stypendystką MKiDN i Prezydenta Miasta Krakowa. Obecnie współpracuje z Krakowskim Centrum Choreograficznym.
Nagrody, wyróżnienia:
-STICKY FINGERS CLUB Nagroda  podczas 55. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2021 w Szczecinie. (nurt OFF KONTRAPUNKT)
-FILM MANHATTAN NAGRODA PUBLICZNOŚCI i wyróżnienie w konkursie Polskiego Teatru Tańca
-MANHATTAN wyłoniony drogą konkursu do programów POLSKIEJ SIECI TAŃCA oraz TEATR POLSKA
-MANHATTAN w finale konkursu BESTOFF
-ROZKOSZ J.Lewandowskiego w finale Polskiej Platformy Tańca 2019
-MELANCHOLIA BEST SOLO, International Solo Duo Festival
-MELANCHOLIA I MIEJSCE na konkursie 3,2,1…taniec, Krakowskie Centrum Choreograficzne od Gwyna Embertona
-MELANCHOLIA II MIEJSCE na konkursie 3,2,1…taniec, Krakowskie Centrum Choreograficzne od Jacka Przybyłowicza
-MELANCHOLIA I MIEJSCE konkurs Zawirowania Dance
-MELANCHOLIA finał konkursu Solo Dance Contest
-ROOM 40 M.Kuźmińskiego w finale Polskiej Platformy Tańca 2014
-ROOM 40 M.Kuźmińskiego NAGRODA PUBLICZNOŚCI na Polskiej Platformie Tańca 2014
-INNER PLACE BEST SOLO, International Solo Duo Festival
-ZMRUŻ OCZY wyróżnienie na konkursie Beksiński-Interpretacje


Marcin Klasz – taniec towarzyski
IMG 1110
Zawodowy tancerz legitymujący się klasą S oraz najwyższymi wynikami na arenie międzynarodowej. Marcin w 2019 roku wraz ze swoją parterką Dominiką Daną zdobyli 6 miejsce w Mistrzostwach Polski FTS Latin.


Michał Przybyła

Michał Przybyła

Michał Przybyła ur. 22.03.1993 jest absolwentem studiów licencjackich na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi w zakresie tańca i choreografii. Studiował na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Media Interaktywne i Widowiska. Jest dwukrotnym stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Ukończył program MASA organizowany przez Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu oraz staż w KCDC. Był choreografem i reżyserem spektaklu „MOVE do mnie” w Łodzi, który stworzył wraz z grupą Urban Movement w 2016 roku.
W 2018 roku rozpoczął projekt „Inicjatywa żywa” skierowany do tancerzy i osób niepełnosprawnych fizycznie, który przeprowadził w Pawilonie w Poznaniu oraz był choreografem spektaklu teatralnego „Ausgang” w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, w reżyserii Mirka Kaczmarka.
Wraz z Dominikiem Więckiem założył nieformalny kolektyw twórczy Direct Message Collective i stworzył spektakl „Bromance” (koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie) w ramach rezydencji „Nowa Generacja” organizowanej przez Scenę Roboczą w Poznaniu, który został laureatem II Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best OFF”, wyróżnienie podczas 54. Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2019. Stworzyli również spektakl/instalację ANIMALIA w ramach programu Pawilon Otwarty w Poznaniu.
W latach 2016-2020 był artystą tancerzem w  Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, z którym  brał udział m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Lublinie i Międzynarodowym Festiwalu Sztuki w Szanghaju w Chinach. Współpracował z takimi artystami jak: Yoshiko Waki, Rami Be’er, Jo Strømgren, Maciej Kuźmiński, Ewa Wycichowska, Jacek Przybyłowicz, Aleksandra Dziurosz, Marta Ziółek, Tomasz Bazan, Iwona Pasińska, Elwira Piorun.
Dwukrotnie uczestniczył w warsztatach Vertigo Masterclass w Izraelu organizowanych przez Vertigo Dance Company, a także wziął udział w Gaga Lab organizowanych przez Batsheva Dance Company w 2018 i 2019 roku.
Od 2020 roku prowadzi swój autorski cykl rozmów z artystami sztuki tańca: Ciało doskonałe, na portalu taniecPOLSKA.pl, współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, Krakowskim Centrum Choreograficznym, Teatrem Tańca Zawirowania. W październiku 2020 roku był tancerzem w The Royal Theatre of La Monnaie w operze „Die tote Stadt” w reżyserii Mariusza Trelińskiego oraz choreografii Tomasza Wygody.
W 2020 roku otrzymał stypendium twórcze Miasta Kraków oraz został rezydentem Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, gdzie stworzył spektakl „Symetria”. Został także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wraz z Dominikiem Więckiem jest rezydentem TanzFaktur w Köln w Niemczech w ramach programu INKUBATOR 2020.

Zadzwoń teraz