Wykładowcy choreografii
O szkole Dyplomy Absolwenci Program Rekrutacja Wykładowcy Galeria zdjęć Facebook Szkoły Choreografii Instagram Szkoły Choreografii TUBA – Magazyn KSA
Autorskie programy nauczania na poszczególnych kierunkach zostały skonstruowane w oparciu o doświadczenie naszych wykładowców i wieloletnich pedagogów. Co roku podlegają one modyfikacjom dostosowującym proces nauczania do aktualnych wymogów branży.
Wykładowcy Szkoły Choreografii
mgr sztuki Tomasz Gołębiowski
Wybitny choreograf, laureat Grand Prix na Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym. Na swoim koncie ma współpracę z wieloma polskimi i zagranicznymi choreografami, między innymi Feliksem Parnellem, Henrykiem Tomaszewskim, Conradem Drzewieckim, Kurtem Jooss czy Flemmingiem Flindtem. Tomasz Gołębiowski w zakresie reżyserii teatralnej i filmowej współpracował z Andrzejem Wajdą, Jerzym Jarockim i Jerzym Grotowskim, w zakresie muzyki z Kazimierzem Serockim, Krzysztofem Pendereckim i Zygmuntem Koniecznym, a w zakresie scenografii i kostiumów z Kazimierzem Wiśniakiem, Anną Sekułą czy Krzysztofem Pankiewiczem. W 2013 roku obchodzi 45-lecie pracy zawodowej.
mgr Anna Komosa
Z wykształcenia muzyk, absolwentka Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej w Krakowie, podyplomowych studiów na Wydziale Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz Podyplomowego Studium Wychowania Muzycznego Carla Orffa Akademii Muzycznej w Warszawie.
Od 2004 roku jest nauczycielem dyplomowanym, większość swojej kariery pedagogicznej poświęciła pracy w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krakowie, z którą do dnia dzisiejszego jest związana.
Współautorka opracowywanego programu pt. „European Curriculum for Children of Migrant Workers” ( Socrates Comenius Project) realizowanego w O. S. M. dla Katedry Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Organizuje i uczestniczy w licznych koncertach , przedstawieniach i audycjach literacko-muzycznych w szkołach, Filharmonii Krakowskiej jak i innych salach koncertowych.
Jest autorką opracowania muzyki Anny Marii Jopek do filmu pt. „Felicjanek10” na instrumenty perkusyjne oraz współautorką kompozycji ruchowej wykonanej na premierze filmu w kinie Kijów w Krakowie w 2008 roku.
Na zlecenie Państwowej Szkoły Muzycznej II st . prowadziła praktyki z przedmiotu Rytmika dla uczennic V i VI roku.|
W 1991 roku założyła „Preludium – zajęcia umuzykalniające dla przedszkolaków”. Projekt ten blisko 25 lat realizowany był na terenie Krakowa i cieszył się dużą popularnością.
Od 1991 roku należy do Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania Muzycznego ISME, w którym działała na rzecz rozwoju kultury polskiej do 2018 r.
Jest kompozytorką piosenek dla dzieci i autorką tekstów. W 2002 roku został wydany śpiewnik pt. „Nowe piosenki dla dzieci dużych i małych” pod redakcją Anny Komosy.
Od blisko 20 lat jest organizatorem przedstawień, audycji muzyczno-literackich okolicznościowych i koncertów instrumentalnych podczas Święta Ogrodów w DPS.
Uczestniczy na bieżąco w warsztatach, wykładach, konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych (jako słuchacz i prowadzący).
8 lutego 2018 roku odbył się Koncert Jubileuszowy z okazji 30 – lecia pracy artystycznej, w którym wzięli udział uczniowie, studenci i absolwenci wykonując piosenki, tańce i kompozycje ruchowe Jubilatki.
Współpracuje od 2018 r. z Fundacją „Zawsze warto” pokazując kompozycje ruchowe krakowskiej publiczności.
Nagrała piosenki w aranżacji kompozytora Andrzeja Zaryckiego – „Wigilia” na płycie „Jemu śpiewajmy” (2016) i „Flaga biało-czerwona” na płycie IPN-u z okazji 100 Rocznicy Odzyskania Niepodległości (2018).
W uznaniu zasług – prócz licznych nagród – Anna Komosa otrzymała w roku 2012 od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medal „Zasłużony dla Kultury Polskiej” za wieloletnią, pełną oddania pracę na rzecz krzewienia kultury polskiej.
W 2019 roku otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa, w 2020 roku Dyplom za pracę i osiągnięcia artystyczne od Centrum Edukacji Artystycznej przy Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także Medal Komisji Edukacji Narodowej przyznany w sierpniu 2020 roku.
W 2024 roku otrzymała Medal Złoty Za Wieloletnią Służbę od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
mgr Justyna Kaczmarska
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalno-aktorskim o specjalizacji choreografia i techniki tańca. Wiele lat związana z Teatrem „Słowa i Tańca” Jadwigii Klimkowicz, gdzie zdobywała technikę aktorską i robiła projekty z aktorami Teatru Ludowego: Tadeuszem Łomnickim („Kobiety”, „Przygody Sindbada żeglarza”, „Płacz po Izoldzie – Gałczyński”) i Piotrem Piechą („Rozmyślajmy Dziś Wierni Chrześcijani”), z aktorkami Teatru Starego: Moniką Jakowczuk („Kubuś Puchatek”) i Urszulą Kiebzak, z aktorką teatru Grotowskiego: Sławą Bednarczyk oraz Janem Bożykiem (projekty o tematyce patryjotycznej)
Podstawy baletowe zdobywała pod okiem Svietłany Gajdy oraz Karoliny Kuligi w Krakowskiej Zawodowej Szkole Baletowej. Ukończyła liceum aktorskie w którym poszerzała wiedzę z techniki tańca klasycznego w klasie Tomasza Gołębiowskiego.
Swój warsztaty taneczny szkoli u wielu polskich oraz zagranicznych choreografów. Jej osiągnięcia i pomysły doceniono szeregiem nagród teatralnych jak i tanecznych. Zrealizowała wiele pozycji choreograficznych m.in:
– „Homo Castigus” reż. Tomasz Gołębiowski, choreograf
– „Solilandia” dla telewizji Ziarno w reżyserii Beaty Kołodziej, choreograf
– „Bajkowej podróży w czasie” wg scenariusza bajkopisarki Beaty Kołodziej, choreograf
– „Syn Smoka” reż. Tadeusz Łomnicki, choreograf
-„Akt Równoległy” reż. Tadeusz Łomnicki, konsultacja choreograficzna
– „Czary-Mary” reż. Piotra Męderak, choreograf
-„Cracow Fashion Week”, choreograf
Ponadto brała udział w projekcie Lech Party Inspirations 2.0, który był emitowany w TVN, VIVA Polska, MTV Polska oraz „Butik Pink Sunrise”, tancerka biorąca udział w programach telewizyjnych, reklamach m.in. „Tak to leciało”, „Mona Vie”.
Organizowała oprawę artystyczną dla firm:
Montibello, Termy Bukowina, Galeria Bronowice, Polferries, Sephora, Lajkonik, Autoremo, WSK Rzeszów, Ledtrens, JOKO.
Obecnie wykładowca w Szkole Choreografii oraz Szkole Aktorskiej Spot.
Właścicielka Agencji Tanecznej iLike.
Przygotowani przez nią tancerze zdobywają czołowe miejsca na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach.
mgr Renata Furdyna
Wykładowca wiedzy o tańcu. Aktorka m.in serialu 19+, teatrolog, animator kultury. Skończyła Wydział Teatru na Uniwersytecie im.Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Ciechanowie na wydziale teatru, absolwentka Szkoły Aktorskiej SPOT. Zagrała w wielu produkcjach telewizji TVN np “Julia”, “W11″ – stała rola prokuratora,” Detektywi”- różnorodność postaci i produkcjach filmowych, między innymi “Bokser”, “Rysa”, “Paczuszka” i inne. Pracowała z Tomaszem Blachnickim, Sławomirem Pstrągiem, Michałem Rosą, Marcinem Głowackim, Anną Plutecką, Reginą Zawadzką, Arturem Dziurmanem. Od 2009 związana na stałe z krakowską sceną Moliere, gdzie pracowała jako asystent reżysera przy spektaklu “Brat Naszego Boga”. W krótkim czasie dołączyła do obsady tego spektaklu i gra z powodzeniem do dnia dzisiejszego. Od 2009 roku pracuje z osobami niewidomymi i niedowidzącymi, w 2011 roku wykładała historię teatru przy projekcie Ministra Kultury “I ty możesz zostać aktorem “, zaś 2012 w projekcie Unijnym “65 +”, gdzie odkrywała arkana teatru.
dr Katarzyna Czyżewska
Dodatkowo w programie warsztaty wybitnych specjalistów
Anna Reichert – afro jazz
Tańczy od 4 roku życia. Swoją edukację rozpoczęła w 2000 roku w Zespole Baletowym Kanon, pod okiem Aiszy Hadyny. Przez 9 lat szkoliła się pod jej skrzydłami z techniki tańca klasycznego, co umożliwiło jej rozwój także w innych stylach tanecznych. W latach 2009-2010 miała okazje współpracować z Telewizją Polską przylicznych realizacjach telewizyjnych, programach i teledyskach. W latach 2010-2013
szkoliła się w nowoczesnych technikach tanecznych (hip hop, break dance, waacking) jak i szlifowała swój warsztat z tańca współczesnego. Brała udział w realizacji spektakli tanecznych dla dzieci.
Od 2013 roku uczennica M. Myśliwiec i M. Zubkov’a w Krakowskiej Akademii Tańca L’art de La Danse, oraz tancerka Teatru Ludowego w Krakowie. We wrześniu 2014 wyjechała na miesięczne szkolenie w Alvin Ailey Dance School w Nowym Jorku, gdzie pobierała lekcje i zglębiala wiedzę z zakresu technik A. Vaganowej, M. Graham oraz L. Horton’a.
W 2015 roku dolączyła do grona zawodowych tancerzy, uzyskując dyplom Tancerza-Artysty ZASP – Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, z siedzibą w Warszawie.
Od kilku lat rozwija swój warsztat w technikach Afro i jest członkiem grupy – TND Group. Tańczyła na koncertach u boku największych gwiazd afrobeat takich jak: Awilo Longomba, Bebi Philip, Eddy Kenzo, Iyanya.
Za największe wyzwanie tancerza uważa wszechstronność, dlatego nieustannie i z wielka pasją szkoli się i pobiera lekcje u instruktorów rożnych styli.
Mateusz Nowak – dancehall
Mateusz to organizator jednych z największych eventów dancehallowych w Polsce, organizowanych pod hasłem WICKED. W 2010 zdobył, a w 2015 i 2016 roku obronił tytuł Dancehall King (DNA Toruń). To reprezentant Monsta Unit i Hold On Nuh – jednych z najlepszych ekip dancehallowych w Polsce, a od niedawna również jamajskiej ekipy Sopreme Blazzaz. Mateusz jest organizatorem, sędzią, instruktorem, uczestnikiem, zwycięzcą wielu krajowych i międzynarodowych eventów, contestów, warsztatów i campów. Od wielu lat nieustannie szkoli się pod okiem najlepszych tancerzy z całego świata. Taniec to jego życie. Każdy dzień poświęca na szkolenie siebie lub innych, szukanie, poznawanie i doświadczanie wciąż czegoś nowego w tańcu, jego historii, kulturze, środowisku.
Krzysztof Tyszko – musical
Z wykształcenia logistyk i technik weterynarii.
Jako tancerz musicalowy debiutował w 2013 roku w Mistrzu i Małgorzacie w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Występuje w spektaklach Wojciecha Kościelniaka Chicago (Teatr Variete), Blaszany Bębenek (Teatrze Muzycznym Capitol), Śpiewak jazzbandu (Teatr Żydowski), Kapitan Żbik i żółty saturator (Teatr Syrena). Współpracował z Januszem Józefowiczem (Legalna Blondynka) i Januszem Szydłowskim (Variete Film Show).
Jest autorem choreografii do spektaklu Opera za trzy grosze w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi oraz do seriali telewizyjnych Osiecka i Wojenne dziewczyny. Pomysłodawca i reżyser Rewii VARIETE.
Z Teatrem KTO związany od 2017 roku.
Zagrał m.in. w widowiskach Weselisko (2017), Biało-Czerwona (2018), Nowa Huta (2019).
Aktualnie w obsadzie spektakli Peregrinus i Zapach czasu.
Dominika Wiak – tancerka, performerka, choreografka Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, PWST w Krakowie.
Do jej ostatnich produkcji należy MANHATTANwspółtworzony z Danielą Komęderą-Miśkiewicz oraz STICKY FINGERS CLUB tworzony kolektywnie z Moniką Witkowską, Danielą Komęderą-Miśkiewicz i Dominikiem Więckiem. Współpracowała z Narodowym Teatrem Starym w Krakowie, Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatrem Śląskim w Katowicach, Teatrem ROZBARK oraz Krakowskim Centrum Choreograficznym. Brała udział w spektaklach: Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego, Jakuba Lewandowskiego, Dominiki Knapik, Eryka Makohona, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Macieja Kuźmińskiego, Radosława Rychcika , Magdaleny Piekorz, Quana Bui Ngoc. Występowała m.in. w: Szwecji, Chinach, Włoszech, Gruzji, Holandii, Austrii oraz na Ukrainie. Dwukrotnie uczestniczyła w projekcie badawczym związków tańca tradycyjnego i współczesnego w Chinach.
Jest dwukrotną stypendystką MKiDN i Prezydenta Miasta Krakowa. Obecnie współpracuje z Krakowskim Centrum Choreograficznym.
Nagrody, wyróżnienia:
-STICKY FINGERS CLUB Nagroda podczas 55. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2021 w Szczecinie. (nurt OFF KONTRAPUNKT)
-FILM MANHATTAN NAGRODA PUBLICZNOŚCI i wyróżnienie w konkursie Polskiego Teatru Tańca
-MANHATTAN wyłoniony drogą konkursu do programów POLSKIEJ SIECI TAŃCA oraz TEATR POLSKA
-MANHATTAN w finale konkursu BESTOFF
-ROZKOSZ J.Lewandowskiego w finale Polskiej Platformy Tańca 2019
-MELANCHOLIA BEST SOLO, International Solo Duo Festival
-MELANCHOLIA I MIEJSCE na konkursie 3,2,1…taniec, Krakowskie Centrum Choreograficzne od Gwyna Embertona
-MELANCHOLIA II MIEJSCE na konkursie 3,2,1…taniec, Krakowskie Centrum Choreograficzne od Jacka Przybyłowicza
-MELANCHOLIA I MIEJSCE konkurs Zawirowania Dance
-MELANCHOLIA finał konkursu Solo Dance Contest
-ROOM 40 M.Kuźmińskiego w finale Polskiej Platformy Tańca 2014
-ROOM 40 M.Kuźmińskiego NAGRODA PUBLICZNOŚCI na Polskiej Platformie Tańca 2014
-INNER PLACE BEST SOLO, International Solo Duo Festival
-ZMRUŻ OCZY wyróżnienie na konkursie Beksiński-Interpretacje
Marcin Klasz – taniec towarzyski
Zawodowy tancerz legitymujący się klasą S oraz najwyższymi wynikami na arenie międzynarodowej. Marcin w 2019 roku wraz ze swoją parterką Dominiką Daną zdobyli 6 miejsce w Mistrzostwach Polski FTS Latin.
Michał Przybyła
Michał Przybyła ur. 22.03.1993 jest absolwentem studiów licencjackich na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi w zakresie tańca i choreografii. Studiował na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Media Interaktywne i Widowiska. Jest dwukrotnym stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Ukończył program MASA organizowany przez Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu oraz staż w KCDC. Był choreografem i reżyserem spektaklu „MOVE do mnie” w Łodzi, który stworzył wraz z grupą Urban Movement w 2016 roku.
W 2018 roku rozpoczął projekt „Inicjatywa żywa” skierowany do tancerzy i osób niepełnosprawnych fizycznie, który przeprowadził w Pawilonie w Poznaniu oraz był choreografem spektaklu teatralnego „Ausgang” w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, w reżyserii Mirka Kaczmarka.
Wraz z Dominikiem Więckiem założył nieformalny kolektyw twórczy Direct Message Collective i stworzył spektakl „Bromance” (koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie) w ramach rezydencji „Nowa Generacja” organizowanej przez Scenę Roboczą w Poznaniu, który został laureatem II Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best OFF”, wyróżnienie podczas 54. Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2019. Stworzyli również spektakl/instalację ANIMALIA w ramach programu Pawilon Otwarty w Poznaniu.
W latach 2016-2020 był artystą tancerzem w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, z którym brał udział m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Lublinie i Międzynarodowym Festiwalu Sztuki w Szanghaju w Chinach. Współpracował z takimi artystami jak: Yoshiko Waki, Rami Be’er, Jo Strømgren, Maciej Kuźmiński, Ewa Wycichowska, Jacek Przybyłowicz, Aleksandra Dziurosz, Marta Ziółek, Tomasz Bazan, Iwona Pasińska, Elwira Piorun.
Dwukrotnie uczestniczył w warsztatach Vertigo Masterclass w Izraelu organizowanych przez Vertigo Dance Company, a także wziął udział w Gaga Lab organizowanych przez Batsheva Dance Company w 2018 i 2019 roku.
Od 2020 roku prowadzi swój autorski cykl rozmów z artystami sztuki tańca: Ciało doskonałe, na portalu taniecPOLSKA.pl, współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, Krakowskim Centrum Choreograficznym, Teatrem Tańca Zawirowania. W październiku 2020 roku był tancerzem w The Royal Theatre of La Monnaie w operze „Die tote Stadt” w reżyserii Mariusza Trelińskiego oraz choreografii Tomasza Wygody.
W 2020 roku otrzymał stypendium twórcze Miasta Kraków oraz został rezydentem Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, gdzie stworzył spektakl „Symetria”. Został także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wraz z Dominikiem Więckiem jest rezydentem TanzFaktur w Köln w Niemczech w ramach programu INKUBATOR 2020.