Program zajęć i wykładowcy - SZKOŁA REŻYSERII TEATRALNEJ I FILMOWEJ
SZKOŁA REŻYSERII TEATRALNEJ I FILMOWEJ
PROGRAM, TERMINY ZJAZDÓW I WPŁAT W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024:
WPŁATA DO 31.10.2023
1 zjazd (4-5.11.2023): Wprowadzenie do funkcji reżysera.
Prowadzący: Michał Rzepka
2 zjazd (25-26.11.2023): Analiza tekstu dramatycznego
(propozycje studentów i prowadzącego).
Prowadzący: Michał Rzepka
WPŁATA DO 10.12.2023
3 zjazd (9-10.12.2023): MASTERCLASS: Osobista praca z aktorem.
Prowadzący: Michał Rzepka
4 zjazd (13-14.01.2024): MASTERCLASS: Reżyserowanie scen filmowych i teatralnych. Podstawy kreowania scenariusza filmowego.
Prowadzący: Mariusz Babicki, Michał Rzepka
WPŁATA DO 10.01.2024
5 zjazd (27-28.01.2024): Analiza tekstu a budowanie roli. Ćwiczenia z Czechowa
Prowadzący: Renata Furdyna, Michał Rzepka
6 zjazd (10-11.02.2024):
- 10.02: Reżyseria spotów reklamowych. Umiejętność reklamy własnego projektu artystycznego.
Prowadzący: Karol Kozanka - 11.02: MASTERCLASS: Produkcja teatralna. Umiejętność pozyskiwania funduszy na własny projekt artystyczny.
Prowadząca: Aleksandra Shaya
WPŁATA DO 10.02.2024
7 zjazd (24-25.02.2024): MASTERCLASS: Praca z choreografem
Prowadzący: Jacek Owczarek, Michał Rzepka
8 zjazd (9-10.03.2024): MASTERCLASS: Myślenie plastyczne (o spektaklu teatralnym/telewizyjnym i o postaci, media w teatrze).
Prowadzący: Paulina Wojnar, Michał Rzepka
WPŁATA DO 10.03.2024
9 zjazd (23-24.03.2024): Praca nad egzemplarzem reżyserskim. Wstęp do pracy nad dyplomem.
Prowadzący: Michał Rzepka
10 zjazd (13-14.04.2024): Opracowanie narzędzi reżyserskich. Praca z aktorem.
Prowadząca: Michał Rzepka
WPŁATA DO 10.04.2024
11 zjazd (27-28.04.2024): MASTERCLASS: Kompozycja spektaklu. Wpływ obrazu i ruchu scenicznego na siłę przekazu teatralnego.
Prowadzący: Konrad Dworakowski
12 zjazd (11-12.05.2024) Praktyczny warsztat reżyserski
Przygotowanie egzemplarza reżyserskiego.
Prowadzący: dr sztuki Kinga Kowalska, Michał Rzepka
WPŁATA DO 10.05.2024
13 zjazd (18-19.05.2024), ul. Dekerta 10, sala nr 11 (domek): MASTERCLASS: Muzyka w teatrze – UWAGA ZMIANA TERMINU ZJAZDU
Prowadzący: Paweł Odorowicz, Michał Rzepka
14 zjazd (8-9.06.2024): Praca nad etiudami reżyserskimi. Przygotowanie egzemplarza reżyserskiego.
Prowadzący: Michał Rzepka
WPŁATA + OPŁATA DYPLOMOWA DO 10.06.2024
15 zjazd (22-23.06.2024): Praca nad etiudami reżyserskimi. Przygotowanie egzemplarza reżyserskiego
Prowadzący: Justyna Kaczmarska, Michał Rzepka
16 zjazd (4-7.07.2024): Praca nad etiudami reżyserskimi. Przygotowanie egzemplarza reżyserskiego. POKAZ ETIUD REŻYSERSKICH
Prowadzący: Justyna Kaczmarska, Michał Rzepka
SZKOŁA REŻYSERII TEATRALNEJ I FILMOWEJ – WYKŁADOWCY:
MICHAŁ RZEPKA
Reżyser teatralny, wykładowca praktyki i teorii teatralnej. Spektakle teatralne Michała Rzepki zdobyły
wiele nagród, a ich prezentacje miały miejsce m.in. w Teatrze Nowym w Łodzi, Teatrze im. St. Jaracza
w Olsztynie, Teatrze Gdynia Główna, Teatrze Studyjnym w Łodzi, Open Różewicz Festiwal, Teatrze
Arlekin w Łodzi, Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym „Maski” w Poznaniu, Łódzkich
Spotkaniach Teatralnych, Teatrze Małym, czy w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu.
https://michal-rzepka.wixsite.com/michalrzepka
PAULINA WOJNAR
Tworzy kostiumy i scenografie na sceny teatralne oraz filmowe. Nominowana do Nagrody
Scenograficznej im. Jerzego Moskala 2018, udział w wystawie Wymiary Scenografii w Muzeum
Śląskim w Katowicach. Od 2018 roku pracuje w Akademii Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w
Łodzi na stanowisku Asystenta Nauczyciela Akademickiego, obecnie w Instytucie Architektury Wnętrz,
gdzie prowadzi przedmiot Scenografia w Architekturze Wnętrz.
Współpracę w zakresie kostiumografii i scenografii podejmowała m.in. z Michałem Rzepką, Allanem i
Wiesławą Starskimi, Romanem Komassą, J. Ragnissem-Królikiewiczem i Maciejem Jankowskim.
Projektowała dla Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, Akademii Muzycznej im. Grażyny i
Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Teatru Telewizji, Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni,
UAE Uniforms Nexus Fashion Design LLC Dubai.
PAWEŁ ODOROWICZ
Muzyk, instrumentalista, kompozytor, producent muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej w
Krakowie. W latach 2011-2014 wykładowca w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji tejże
uczelni. Współpracował z lubelskim Stowarzyszeniem „W Stronę Sztuki”, jak i między innymi z:
Joanną Słowińską, Dzidką Muzolf, Pauliną Bisztygą, Marcinem Różyckim, zespołem Lubelska
Federacja Bardów, kwartetem smyczkowym DAFO, orkiestrami: Sinfonietta Cracovia, Capella
Cracoviensis. Od 2000 roku prowadzi własne studio nagraniowo-produkcyjne. Stypendysta MKiDN i
Prezydenta Miasta Lublina. W 2020 nagrodzony został Medalem Prezydenta Miasta Lublina.
Dwukrotny zdobywca nagrody Grand Prix w Konkursie Muzyki Folkowej „Nowa Tradycja”. Od 2013
roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako wykonawca i współtwórca muzyki w koncertach i
spektaklach. Od 2015 roku współpracuje z reżyserem Leszkiem Mądzikiem.
JACEK OWCZAREK
Tancerz, choreograf i pedagog tańca. Ukończył pedagogikę na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w
Poznaniu. Uczeń Witolda Jurewicza. W latach 1994-2003 związany z Teatrem Tańca ALTER w
Kaliszu, później był aktorem i tancerzem w Teatrze Nowym w Łodzi. Wziął wówczas m.in. udział we
wspólnym projekcie Leszka Bzdyla i Piotra Cieplaka Przed południem, przed zmierzchem.
Współpracował z wieloma teatrami dramatycznymi, tworzył ruch sceniczny i występował w
kilkudziesięciu przedstawieniach teatralnych, współpracował m.in. z Pawłem Miśkiewiczem przy
Spektaklach Przedtem/potem w Teatrze Starym w Krakowie oraz Peer Gynt. Szkice z dramatu Henryka
Ibsena w Teatrze Dramatycznym w Warszawie oraz Trans Atlantyk, w reżyserii Mikołaja
Grabowskiego w Teatrze Starym w Krakowie. Od kilku lat współpracuje z Konradem Dworakowskim i
łódzkim Teatrem Lalki i Aktora Pinokio. Od 1996 uczy tańca i kontakt improwizacji na warsztatach
ogólnopolskich i międzynarodowych i kursach instruktorskich, uczył m.in. w Państwowym
Pomaturalnym Studium Animatorów Kultury w Kaliszu; jest kierownikiem studiów na Wydziale
Choreografii i Technik Tańca Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w
2014 roku otrzymał nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi. Brał udział w międzynarodowych
projektach, m.in. Skarbek, grany w berlińskim teatrze Volksbühne, „Patenty ciała” w Mau-Beige we
Francji, Les ambiances polonaises w Cite Internationale des Arts w Paryżu, Kołysanki we współpracy z
Anną Baumgart w ramach festiwalu Roma Europa w Rzymie, Museums Quartier (Wiedeń).
Współpracował z Teatrem Bretoncaffe w Warszawie, współtworząc spektakle SLAM.out oraz Taniec
śniącego ciała, będące częścią projektu badawczego Sławomira Krawczyńskiego i Anny Godowskiej
dotyczącego pracy z procesem metodą Arnolda Mindella.
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalno-aktorskim o specjalizacji choreografia i techniki tańca. Wiele lat związana z Teatrem „Słowa i Tańca” Jadwigii Klimkowicz, gdzie zdobywała technikę aktorską i robiła projekty z aktorami Teatru Ludowego: Tadeuszem Łomnickim („Kobiety”, „Przygody Sindbada żeglarza”, „Płacz po Izoldzie – Gałczyński”) i Piotrem Piechą („Rozmyślajmy Dziś Wierni Chrześcijani”), z aktorkami Teatru Starego: Moniką Jakowczuk („Kubuś Puchatek”) i Urszulą Kiebzak, z aktorką teatru Grotowskiego: Sławą Bednarczyk oraz Janem Bożykiem (projekty o tematyce patryjotycznej)
Podstawy baletowe zdobywała pod okiem Svietłany Gajdy oraz Karoliny Kuligi w Krakowskiej Zawodowej Szkole Baletowej. Ukończyła liceum aktorskie w którym poszerzała wiedzę z techniki tańca klasycznego w klasie Tomasza Gołębiowskiego.
Swój warsztaty taneczny szkoli u wielu polskich oraz zagranicznych choreografów. Jej osiągnięcia i pomysły doceniono szeregiem nagród teatralnych jak i tanecznych. Zrealizowała wiele pozycji choreograficznych m.in:
– „Homo Castigus” reż. Tomasz Gołębiowski, choreograf
– „Solilandia” dla telewizji Ziarno w reżyserii Beaty Kołodziej, choreograf
– „Bajkowej podróży w czasie” wg scenariusza bajkopisarki Beaty Kołodziej, choreograf
– „Syn Smoka” reż. Tadeusz Łomnicki, choreograf
-„Akt Równoległy” reż. Tadeusz Łomnicki, konsultacja choreograficzna
– „Czary-Mary” reż. Piotra Męderak, choreograf
-„Cracow Fashion Week”, choreograf
Ponadto brała udział w projekcie Lech Party Inspirations 2.0, który był emitowany w TVN, VIVA Polska, MTV Polska oraz „Butik Pink Sunrise”, tancerka biorąca udział w programach telewizyjnych, reklamach m.in. „Tak to leciało”, „Mona Vie”.
Organizowała oprawę artystyczną dla firm:
Montibello, Termy Bukowina, Galeria Bronowice, Polferries, Sephora, Lajkonik, Autoremo, WSK Rzeszów, Ledtrens, JOKO.
Obecnie wykładowca w Szkole Choreografii oraz Szkole Aktorskiej Spot.
Właścicielka Agencji Tanecznej iLike.
Przygotowani przez nią tancerze zdobywają czołowe miejsca na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach.
KINGA KOWALSKA
Aktorka, logopeda, pedagog. W latach 2007-2011 występowała w Teatrze im. Juliusza Osterwy w
Lublinie, współpracowała także z lubelskim Teatrem Kameralnym, Sceną Prapremier In Vitro oraz z
Teatrem im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Debiutowała jeszcze na studiach w 2005 roku w spektaklu
„Błądzenie, czyli serce zna drogi, których rozum…” (reż. K. Abrahamowicz). W swoim dorobku
artystycznym ma ponad dwadzieścia ról teatralnych – m.in. Helenę we „Wszystko dobre co się dobrze
kończy” (reż. T. Bradecki), Pannę Młodą w „Weselu” (reż. K. Babicki), Obywatelkę w „Nie-boskiej
komedii” (reż. K. Zaleski), Alinę w „Balladynie” (reż. B. Ciosek), Esme/Alice w „Rock’n’rollu” (reż.
K. Babicki), Annę w „Widnokręgu” (reż. B. Tosza), czy Jankę w „Opowieściach o zwyczajnym
szaleństwie” (reż. B. Nowicka). W 2009 roku zagrała w niezależnym filmie „At Oglog” (reż. J.
Zubrzycki), wyświetlanym na 35. FPFF w Gdyni. Na małym ekranie zadebiutowała w serialu „Na dobre
i na złe” (reż. K. Piwowarski), niedługo potem dostała stałą rolę w serialu „M jak miłość”, zagrała
również w serialu kryminalnym „Komisarz Alex”. Ostatnio nagrywała postsynchrony do „Miasta 44” w
reżyserii Janka Komasy.
Ponadto jest absolwentką Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, na którym ukończyła
studia logopedyczne oraz pedagogiczne ze specjalnością animator i menedżer kultury. Od kilku lat
współpracuje z ośrodkami szkoleniowymi i terapeutycznymi, prowadząc indywidualne oraz grupowe
zajęcia dla osób dorosłych z dykcji i techniki wymowy oraz emisji głosu mówionego. Pracuje również
jako instruktor teatralny.
Kinga Kowalska jest także członkinią Zespołu Rozwoju i Zaburzeń Mowy Rady Języka Polskiego przy
Prezydium Polskiej Akademii Nauk
MARIUSZ BABICKI
Reżyser, dramatopisarz, dramaturg, scenarzysta, instruktor teatralny. Studiował na Akademii Teatralnej w Warszawie na wydziale aktorskim. Stypendysta krakowskiej szkoły teatralnej SPOT. Uczestnik Szkoły Dramatu Artura Pałygi (Teatr Polski w Bydgoszczy). Absolwent Teatrologii na Uniwersytecie Gdańskim. Współzałożyciel i scenarzysta kanału YouTubowego „Kwiatki polskie”. Były członek trójmiejskich grup improwizacji teatralnych: W gorącej wodzie kompani oraz Abordaż. Pracował w takich teatrach jak: Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Polski w Poznaniu, Teatr Miniatura w Gdańsku, Teatr im. Norwida w Jeleniej Górze, Teatr Tęcza w Słupsku, Teatr Lubuski w Zielonej Górze, Teatr Wybrzeże, Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Kubuś w Kielcach czy Teatr Horzycy w Toruniu. Wielokrotnie nagradzany, m.in.: czterokrotny półfinalista Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej, laureat nagrody publiczności podczas Festiwalu Dwa Teatry („Odysseuss Geron”), zdobywca głównej nagrody podczas 14. Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego („Potok”). Scenarzysta licznych filmów krótkometrażowych. Obecnie pracuje nad kinowym debiutem pełnometrażowym. Dwukrotny uczestnik Festiwalu Sopot Non Fiction. Napisał scenariusz filmu „Baju baj”, który znalazł się w konkursie na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.
KONRAD DWORAKOWSKI
Reżyser, okazjonalnie scenograf i aktor. Absolwent i wykładowca białostockiego Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Wykłada także w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu oraz Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. W latach 2003-2005 był kierownikiem artystycznym Teatru Lalek Guliwer w Warszawie. Reżyserował w teatrach lalkowych i dramatycznych w Polsce oraz zagranicą. Najważniejsze produkcje: ,,Mikrokosmos”, „Hydrokosmos” Teatru Pantomimy we Wrocławiu, ,,Balladyny i romanse”, ,,Historia występnej wyobraźni”, „Chłopcy z Placu Broni”, „Don Kichot” Teatru Pinokio w Łodzi, „Król Maciuś I” Teatru Banialuka w Bielsku-Białej oraz ,,Dumanowski side A” Teatru Starego w Krakowie. Konrad Dworakowski jest autorem scenariuszy i tekstów piosenek; pisze zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Prowadzi także autorskie warsztaty z teatru formy. W latach 2009-2019 był dyrektorem Teatru Pinokio w Łodzi. Pomysłodawca projektów związanych z rewitalizacją społeczno-kulturalną na terenie Łodzi, Wałbrzycha i Katowic (m.in. „Punkty Kultury”, „Wjeżdżamy w bramy”, „Bramogranie”). Pomysłodawca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu „Teatralna Karuzela”. Zajmuje się przede wszystkim szeroko pojętym teatrem wizualnym. W swej twórczości próbuje łączyć odległe doświadczenia teatru lalek, teatru aktorskiego, teatru ruchu oraz obrazu, działając w przekonaniu o nieskończonej sile poezji i metafory scenicznej.
ALEKSANDRA SHAYA
Producentka, animatorka kultury, koordynatorka projektów międzynarodowych. Od 2008 roku związana z Fabryką Sztuki w Łodzi, Stowarzyszeniem Teatralnym CHOREA oraz Teatrem Pinokio w Łodzi. Absolwentka Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz podyplomowych studiów Marketingu Kultury na Uniwersytecie Warszawskim (przy współpracy z NCK). Stypendystka Federation of Scottish Theatre (2014/2015) oraz MKiDN (2015). Laureatka Nagrody Dorocznej Prezydenta Miasta Łodzi za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania kultury oraz ochrony kultury (2021). Pomysłodawczyni i Dyrektor Artystyczna Festiwalu Książki Obrazkowej „KROPKA+KRESKA” (Łódź), Festiwalu Sztuki Polskiej dla Dzieci „LATAWIEC I TRĄBKA” w Edynburgu, Rodzinnego Festiwalu Książki TY CHYba czytasz? w Tychach. Kuratorka wystaw dla dzieci: „Przytul Polskę” (w ramach 12. Międzynarodowego Festiwalu Łódź Design Festival), „Dziki Pokój” (w Centrum Kultury w Lublinie), „Malowane Ptaki” (realizowanego w ramach programu Kultura Interwencje 2018. EtnoPolska). Współtwórczyni Międzynarodowego Festiwalu Retroperspektywy. Pomysłodawczyni, reżyserka i autorka piosenek do spektaklu muzycznego dla rodzin „Dzień dobry Pinky Mouse”. Kuratorka wystawy „Elementarz empatii” w Centrum Dialogu im. M. Edelmana (2022). Producentka polsko-norweskiego koncertu LIVET, Festiwalu Łódź Czterech Kultur (2023).
KAROL KAZANKA
Reżyser krótkich spotów reklamowych, montażysta. Absolwent Szkoły Reżyserii KSA. Student reżyserii Szkole Filmowej Mastershot we Wrocławiu. Tworzył reklamy dla McDonald, Plus, Polsat Box oraz dla takich firm jak Industria24.pl i PG Group.
RENATA MAKOWSKA – FURDYNA
Kobieta o wielu zawodach. Oprócz tytułu aktora, który uzyskała w Krakowie, skończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, wydz. Pedagogiczno- Artystyczny, Krakowską Akademię im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, na wydz.Prawa, Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Ciechanowie, wydz.Teatru. Uzyskała także państwowe uprawnienia Mediatora Sądowego przy Sądzie Okręgowym w Krakowie.
Aktorka wielu projektów serialowych, teatralnych i filmowych.
Ostatnie 7 lat spędziła na planie bardzo popularnego serialu telewizji Tvn: ” 19+”. Stworzyła rolę, która rozpisana przez scenarzystów na dwa odcinki, została do ostatnich dni na planie i ekranie. Mogliśmy ją zobaczyć między innymi w :”Barwach Szczęścia”, „Bokserze”, „Julia”, „Pasjonaci”, „Zmarzlina”, „W11”- stała obsada, „Szkoła”, „Rysa”, „Detektywi”, „Sprawiedliwi”, „Gorycz”, „Wyłączamy telefony”, „Rendez Vous 2”, „Ostatnie Słowo”, „Skazana. Blok F”, „Cukier w Normie”, „Marzenie”, „Droga”,” Gorycz”, „Wyłączamy telefony”, „Skrajny Mechanizm”, „Zakład”, „Paczuszka”, „Wielka Miłość”, „Sprawiedliwi”, ”Etiuda” i inne.
Debiutowała rolą Antygony Sofoklesa w reż. Violetty Komar. Pracowała jako aktor i asystent reżysera w spektaklu: ” Brat Naszego Boga”, Karola Wojtyły w reż. A. Dziurmana. Przez kilka lat pracowała z osobami niewidomymi i niedowidzącymi. Wykładała Historię Teatru w projekcie unijnym dla osób 50+ w Krakowie oraz wielokrotnie brała udział w projekcie „Aktorzy czytają dzieciom”. Prowadziła kilkukrotnie także warsztaty z okazji Małopolskiej Nocy Naukowców w Krakowie.
Od 18 lat pracuje w Szkole Aktorskiej SPOT, gdzie wykłada z wielką pasją Historię Teatru, oraz praktyczny przedmiot- Budowanie Postaci. Swoim studentom organizuje certyfikowane warsztaty teatralne w kraju i za granicą. Prowadzi także zewnętrzne warsztaty dla pasjonatów teatralnych.
Ma na swoim koncie reżyserię wielu spektakli między innymi:” Oblicza” 1994 r., „Kobiety Świata” r.2019, „Skazani” r. 2020, „My Dzieci z Domu D” r.2020, „Czyściec” r.2021, „Prawda Czy Wyzwanie” r.2021, „Gra Pozorów” r.2021, „Hotel”r.2021, „Samobójcy” r.2022, „Ostatnie 7 minut” r.2022. „148kk” r.2023, „Kto Z… Dziadziusia” r.2023, „Zabawa w Boga” r.2023, „A Miałeś Być Moim Aniołem” r.2023, ” Uwikłani” r.2023