Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

KSAvery blog - Strona 162 z 253 - KSA

XV OFF FASHION Kielce

Maj 26, 2014 |
XV edycja OFF Fashion Kielce już za nami. W finale konkursu po dwie sylwetki z wybranej kolekcji zaprezentowało 23 młodych projektantów. SAPU reprezentowali: Maria Fedro, Łukasz Stachowicz, KULPO, Aneta Zielińska, Sebastian Gąsienica-Łuszczek, Dominika Losko. DO naszych absolwentów powędrowały następujące nagrody:
  • Indeks w Wyższej Szkole Designu i Biznesu Teko w Danii otrzymała Maria Fedro
  • Opracowanie strategii marki i udział w Warsaw Street Fashion od Doroty Wróblewskiej dla Marii Fedro
  • Udział w prestiżowym pokazie mody Alta Moda Roma w Rzymie wiosna/lato 2014 w dniu 16 lipca 2014r otrzymali: Aneta Zielińska i Łukasz Stachowicz
  • Ekskluzywne kosmetyki o wartości 4 000,00 zł od Firmy Sephora  otrzymał Duet KUPLO
  • Statuetka Talent od Firmy Hexeline dla Anety Zielińskiej

Dodatkowo Krakowskie Skzoły Artystyczne ufundowały nagrody dla młodych zdolnych:

  • Indeks na jeden semestr nauki w Szkole Kreatywnej Fotografii dla Kamili Błaszkiewicz
  • Indeks na jeden semestr nauki (do wyboru) w Szkole Visual Merchandisingu lub, dla osoby, która nie ukończyła innej szkoły mody – indeks na jeden semestr nauki w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru otrzymała Edyta Jermacz

A poniżej kilka zdjęć z Gali konkursowej.

sapu na off fashion kielce 2014 sapu na off fashion kielce 2014 (1) sapu na off fashion kielce 2014 (2) sapu na off fashion kielce 2014 (3) sapu na off fashion kielce 2014 (4) sapu na off fashion kielce 2014 (5) sapu na off fashion kielce 2014 (6) sapu na off fashion kielce 2014 (7) sapu na off fashion kielce 2014 (8) sapu na off fashion kielce 2014 (9) sapu na off fashion kielce 2014 (10) sapu na off fashion kielce 2014 (11) sapu na off fashion kielce 2014 (12) sapu na off fashion kielce 2014 (13) sapu na off fashion kielce 2014 (14) sapu na off fashion kielce 2014 (15)

Landscapes – Chip Forelli

Maj 26, 2014 |

Chip Forelli z wykształcenia architekt i muzyk, człowiek o niesamowitej wrażliwości i umiejętności rejestrowania niepowtarzalnych scen. Głównym tematem prezentowanych tutaj zdjęć autora są fragmenty rzeczywistości, tzw. visual gifts, spokojne pejzaże o nostalgicznym charakterze. Fotografie Forelliego przyciągają uwagę przede wszystkim ze względu na perfekcję wykonania. Autor łączy tradycyjne metody i narzędzia z cyfrowymi możliwościami współczesnej techniki. Negatywy 6×6 cm lub 4×5 cala, szczególnie te wykonane w nocy są skanowane i po cyfrowej obróbce ponownie naświetlane w postaci negatywu, z którego ostatecznie są przygotowywane odbitki w ciemni.  Wszystkie prace Chipa Forelliego odznaczają się niesamowitą magią. Perfekcja wykonania, długie czasy naświetlania, głębia ostrości, czy wielokrotna ekspozycja to metody, które pozwalają autorowi na ilustrowanie rzeczywistości w sposób odrealniony, nieco senny. Na fotografiach panuje spokój, a jednocześnie budzą one pewnego rodzaju niepokój, który czyni je wyjątkowymi i niepowtarzalnymi fragmentami rzeczywistości.

chip_forelli_website_01 chip_forelli_website_07 chip_forelli_website_02 chip_forelli_website_03 chip_forelli_website_04 chip_forelli_website_05 chip_forelli_website_06

Wszystkie prezentowane tutaj prace pochodzą z oficjalnej strony autora: http://www.chipforelli.com
Tekst: Agnieszka Janik

Bielskie reminiscencje Mateusza Taranowskiego

Maj 23, 2014 |

Mateusz Taranowski, młody, polski fotograf, absolwent Akademii Sztuk Pięknych przenosi nas w niesamowitą podróż w czasie. W każdym mieście historia przeplata się z teraźniejszością. Zmiany możemy zaobserwować w każdym jego zakątku, począwszy od architektury, przez zmiany w transporcie miejskim po mentalność ludzi i ich sposobu i stylu życia. Tempo przemian jest jednak czasem zbyt szybkie, zbyt gwałtowne byśmy mogli zapamiętać każdy fragment miasta i jego historii. Co więcej, czasy naszych dziadków i pradziadków są dla nas zbyt odległe i w gruncie rzeczy pozostają zagadką. Możemy obserwować je jedynie na starych fotografiach, wsłuchując się w niesamowite opowieści z tamtych lat.

Prezentowany tutaj cykl fotograficzny prezentuje nam historię Bielska-Białej, rodzinnego miasta autora, położonego na śląsku. Jak sam autor pisze, zderzenie przeszłości z teraźniejszością odzwierciedla przemiany, które nastąpiły na przestrzeni wieków. Autor, dzięki swojej nadzwyczajnej wnikliwości w historię miasta oraz precyzji wykonania, przygotował dla nas cykl, który pozwala wręcz dotknąć materii tego miejsca. Perfekcyjne zestawienie obrazów sprzed lat ze współczesnym widokiem miasta, potęguje niesamowitą atmosferę i magię tego miejsca.  Wszystkie prezentowane tutaj prace pochodzą bezpośrednio od autora.

tekst: Agnieszka Janik

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Anna Pirowska & DRESSAP

Maj 22, 2014 |

Anna Pirowska, właścicielka i naczelna projektantka marki DRESSAP. W 2003 roku ukończyła Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru. W 2006 roku rozpoczęła działalność w autorskim duecie Zemełka&Pirowska, współtworząc go przez następne 7 lat. W tym czasie jej biografia oraz osiągnięcia zostały zawarte w pierwszej książce poświęconej polskim projektantom “Modą zaklęci”. Znalazła się tam wśród takich nazwisk, jak Gosia Baczyńska czy Maciej Zień. Platforma rządowa polishhighfliers.pl, promująca młodych, zdolnych Polaków, umieściła Annę Pirowską wśród takich nazwisk, jak Zuza Krajewska i Bartek Wieczorek. W 2009 roku jako jedna z pierwszych w Polsce założyła butik internetowy z rzeczami młodych projektantów, co przyniosło jej nagrodę Modne Kreacje. W maju 2013 roku Anna Pirowska założyła własną, autorską markę DRESSAP. W 2014 roku znalazła się w Jury Młodych Projektantów Cracow fashion Awards.

anna pirowska dressap sapu (5)anna pirowska dressap sapu (7)anna pirowska dressap sapu (6)anna pirowska dressap sapu (8)anna pirowska dressap sapu (3)anna pirowska dressap sapu (4)anna pirowska dressap sapu (2)  anna pirowska dressap sapu (1)      anna pirowska dressap sapu

Laboratorium Mody 2014 – zapowiedź

Maj 22, 2014 |

Co jeszcze łączy wyobraźnię studentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru (www.ksa.edu.pl) z najnowszą technologią, poza tym, że wyobraźnia i technologia nie mają granic? Już 31 maja na scenie sali widowiskowej Nowohuckiego Centrum Kultury zobaczymy kilkaset pomysłów na połączenie mody z motywem cyfrowej adaptacji. Studenci II roku pokażą, jak według nich wygląda moda będąca w nieustannym kontakcie z zaawansowaną technologią. Stworzone pod jej wpływem kreacje opowiedzą historie odkrywania Marsa, badań nad kodem DNA czy upowszechniania druku 3D. Posłużą do tego celu opalizujące jedwabie, plastik, guma, powlekane, nowoczesne tkaniny i metal. Akcesoria zdradzą fascynację technologią 3D, układami elektronicznymi, fakturą meteorytu i kamienia

Tradycyjnie już w ręce studentów I roku dostanie się tzw. surówka, bawełniana tkanina w naturalnym odcieniu. To, że z walki z niezbyt wdzięcznym i do granic możliwości wyeksploatowanym materiałem wyjdą zwycięsko jest pewne, już niedługo zobaczymy efekt tych zmagań.

Oprawę choreograficzną oraz muzyczną wydarzeniu zapewni Agencja Modelek i Promocji Mody Reklamex (www.reklamex.krakow.pl). Organizatorzy serdecznie zapraszają na wieczór pełen twórczego odkrywania mody i jej nieograniczonych możliwości.

Makijaże i fryzury: Szkoła Wizażu i Stylizacji Artystyczna Alternatywa

Organizatorzy: Szkoła Artystycznego Projektowania Ubioru, Agencja Modelek i Promocji Mody Reklamex, Polska Fundacja Sztuki i Mody

Partnerzy: Empik, Biuro Reklamy i Plakatowania KONESER, Digital Board, Antalis Poland, Andel’s Hotel Kraków

Patroni Medialni: Radio ESKA, kulturaonline.pl, Luksus Portal, Allani.pl, Stylistki.pl, enthussiastoffashion.pl, Likemore.pl, Lounge Magazyn, Mamtalent.pl, Magazyn Studencki MANKO, Miasta Kobiet, IPRESS Magazine, Wydawnictwo Promedia, Moda Damska, Moda Męska, dlastudenta.pl

plakat-labo-2014_v2

laboratorium mody pokaz mody sapu 2013 (7) laboratorium mody pokaz mody sapu 2013 laboratorium mody pokaz mody sapu 2013 (1) laboratorium mody pokaz mody sapu 2013 (2) laboratorium mody pokaz mody sapu 2013 (3) laboratorium mody pokaz mody sapu 2013 (4) laboratorium mody pokaz mody sapu 2013 (5) laboratorium mody pokaz mody sapu 2013 (6)

DUD.ZIN.SKA

Maj 22, 2014 |

DUD.ZIN.SKA to marka prowadzona przez Annę Dudzińską, absolwentkę krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. Kolekcje Anny można opisać jako awangardowy styl uliczny, gdzie projektantka łączy stare z nowym, ładne z brzydkim, konstruuje i dekonstruuje ubrania. Główną inspiracją dla projektów Dudzińskiej jest architektura i architektura wnętrz. Oprócz regularnych kolekcji na sezon jezienno-zimowy oraz wiosenno-letni, spod ręki projektantki wychodzą także mini kolekcje ready-to-wear (nazwane FLASH.LAB).

Jej prace były doceniane w wielu publikacjach, między innymi swetry DUD.ZIN.SKA pojawiły się na najwazniejszym trendsetterskim portalu modowym WGSN, a inne projekty na Trendland.net, Trendhunter.com, Designscene, Fashionising, Glamour NL i innych. Mini kolekcja FLAS.LAB#2 miała premierę w paryskiej Galerie Joseph.

Anna Dudzińska brała udział w wielu konkursach i pokazach mody takich jak Fashion Designer Awards (półfinał), OFF Fashion (finał), Fashion Week Poland, Fashionclash Netherlands i Fashione’r/Heineken Open’er Festival Poland. Jest również jurorką pokazu dyplomowego SAPU i konkursu Cracow Fashion Awards. A już w czerwcu możecie spotkać Annę i jej ubrania podczas Hush Warsaw.

dudzinska sapu (5) dudzinska sapu  dudzinska sapu (2) dudzinska sapu (4)dudzinska sapu (3)

Absolwentka SAPU zwyciężczynią Fashion Designer Awards

Maj 21, 2014 |

Martyna Sobczak i Marta Goś wygrały  6. edycję Fashion Designer Awards, która przebiegała pod hasłem „Szalone lata 20. i 30.”. W nagrodę zwyciężczynie pojadą m.in. na staż do atelier Alexandry Moury w Lizbonie. Uczestnicy 6. edycji  Fashion Designer Awards mogli inspirować się m.in.: gwiazdami Hollywood z początku ubiegłego stulecia, obrazami Tamary Łempickiej, stylem Jadwigi Smosarskiej i Poli Negri, kabaretami, czasami nowej ery jazzu i prohibicji. Zwycięski duet przede wszystkim zafascynowały tkaniny z tamtych lat.

Martyna Sobczak jest absolwentką SAPU, a obecnie mieszka w Londynie, gdzie poznała i rozpoczęła współpracę z Martą Goś. W finale swoje projekty zaprezentowali również inni absolwenci SAPU – Monika Sypuła i Michał Wójciak.

fashion designer awards martyna sobczak sapufashion designer awards michał wójciak sapu fashion designer awards martyna sobczak sapu (1)

fashion designer awards monika sypuła sapu

Pokaz Joanny Błażejowskiej w Paryżu

Maj 21, 2014 |

W Paryżu odbył się pokaz najnowszej kolekcji Joanny Błażejowskiej, tworzącej markę ASKA, jurorki Cracow Fashion Awards. Modelkami na pokazie były paryżanki w różnym wieku, z gościem specjalnym – Krystyna Mazurówna. Joanna Błażejewska mieszka i tworzy swoje kolekcje w Paryżu, gdzie co roku zaprasza kilku absolwentów SAPU. W tym roku staż w jej atelier odbędą Sylwia Bodzęta i Małgorzata Łęczycka.

Joanna Aśka Błażejowska Joanna Aśka Błażejowska (1) Joanna Aśka Błażejowska (2) Joanna Aśka Błażejowska (3) Joanna Aśka Błażejowska (4) Joanna Aśka Błażejowska (5) Joanna Aśka Błażejowska (6) Joanna Aśka Błażejowska (7) Joanna Aśka Błażejowska (8) Joanna Aśka Błażejowska (9)

Łucja Wojtala

Maj 20, 2014 |

Łucja Wojtala to projektantka ubioru, która jest trzecim pokoleniem w swojej rodzinie, zajmującym się dzianiną. Najbardziej lubi projektować żakardy, które są jej znakiem rozpoznawczym. Korzystając z potencjału jaki daje jej rodzinna dziewiarnia i szwalnia tworzy własne kolekcje pod marka „Łucja Wojtala”. Równolegle zdobyła doświadczenie w komercyjnym rynku współpracując jako starszy projektant z dużą polską firmą odzieżową. Łucja jest także jurorką w pokazie dyplomowym SAPU i konkursie Cracow Fashion Awards.

Pierwsze lata po studiach w SAPU przyniosły jej sukcesy w wielu konkursach w Polsce, jednak przełomem w jej karierze okazało się wyróżnienie w International Talent Support, które zapewniło Łucji staż u Johna Galliano w jego Paryskim atelier. Po tym okresie praca nad własną marką nabrała tempa. Łucja zaczęła sprowadzać przędze z Włoch, wspólnie z fachowcami ze swojej szwalni doprowadziła do perfekcji wykonanie, oraz opracowała program krótkich serii. Promując swoje kolekcje brała udział w wielu targach w całej Europie, najważniejsze z nich to: Bread & Butter w Barcelonie, CPD w Duseldorfie oraz Euro Fashion Week w Berlinie. Za jej nietypowe podejście do dzianiny i ferie kolorów, które łączy w swoich kreacjach, pokochały ją już klientki z Francji, Włoch, Hiszpanii, Niemiec i Austrii.

tekst via fb

Łucja Wojtala SAPU Łucja Wojtala SAPU (1) Łucja Wojtala SAPU (2) Łucja Wojtala SAPU (3) Łucja Wojtala SAPU (4) Łucja Wojtala SAPU (5)

Najważniejsza jest świadomość projektowania

Maj 19, 2014 |

Wywiad z Anetą Horążak, projektantką ubioru, specjalistką w zakresie technologii i architektury tekstyliów, absolwentką Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, Politechniki Łódzkiej Wydziału Włókienniczego oraz studiów podyplomowych PreMBA na Uniwersytecie Warszawskim. Wywiad ukazał się drukiem w magazynie Krakowskich Szkół Artystycznych TUBA nr 9/01/2014.

Kopia aneta horazak (7)

Jaką przede wszystkim funkcję ma pełnić ubranie?

Ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie w kilku słowach, gdyż ubranie w zależności od potrzeb użytkownika powinno łączyć w sobie wiele funkcji. Używając jednego słowa nazwałabym to funkcją użyteczności ubrania. Ta użyteczność będzie inna dla różnych odbiorców w zależności od ich potrzeb. Zazwyczaj pod funkcją użyteczności kryje się wygoda noszenia, trwałość, ochrona organizmu przed niekorzystnym działaniem środowiska zewnętrznego oraz łatwość konserwacji. Nie ma chyba potrzeby wspominać, że estetyka wyglądu przynależy do tej funkcji również, gdyż każdy chce zwiększyć swoją atrakcyjność fizyczną. Co innego będzie się kryło pod funkcją użyteczności ubrań casualowych, co innego ubrań dla sportów wyczynowych, a jeszcze co innego odzieży ochronnej specjalistycznej np. dla strażaków, policji, wojska itp. Najważniejsza jest świadomość projektowania. Projektant powinien mieć dużą wiedzę nie tylko z zakresu estetyki ubioru, ale również z zakresu odzieżownictwa i znajomości materiałów. Aby zaproponować użytkownikowi odpowiednie walory użytkowe, musi być bardzo duża świadomość funkcji odzieży, jaką ma ona pełnić oraz właściwości materiałów, które najlepiej będą spełniać zadaną funkcję użytkową.

W jaki sposób technologia wpływa na Pani codzienną pracę?

Technologia i jej szybki rozwój powoduje, że muszę ciągle śledzić i uczyć się o nowościach pojawiających się na rynku, aby być na bieżąco z możliwościami, jakie daje nam postęp i jak ja mogę go zaadoptować do swoich projektów w odpowiedzi na zapotrzebowanie wymagających klientów.

Kim jest ten wymagający klient?

Dla mnie wymagający klient to taki, który bardzo poważnie traktuje swoje odzienie z uwagi na ochronę zdrowia, a nawet życia. Pamiętam, jak przy współpracy z komandosami z Marynarki Wojennej przy tworzeniu trój-funkcyjnej (trudnopalnej, balistycznej oraz pływalnościowej) kamizelki bardzo istotny był każdy milimetr umiejscowienia kieszonki na oprzyrządowanie, czy każdy kilogram odzieży mniej, który był na wagę życia w czasie akcji. Mając wiedzę o materiałach oraz potrzebach i oczekiwaniach klienta jesteśmy w stanie zaproponować idealne rozwiązania i propozycje, wtedy dopiero możemy o sobie mówić, że jesteśmy świadomymi projektantami.

Na czym polega technologiczne zaawansowanie tworzonych przez Panią tkanin?

Nie tworzę tkanin, dzianin, czy włóknin. Korzystam z tych dostępnych na rynku, ale znając ich właściwości i parametry użytkowe jestem w stanie zaproponować najlepsze rozwiązania dla moich klientów. Czasami muszą to być świadomie zaprojektowane kompozyty, gdyż jeden materiał nie poradzi sobie z zapewnieniem żądanych właściwości. Tak się dzieje np. w przypadku odzieży dla narciarzy, pasjonatów wspinaczki górskiej czy odzieży specjalistycznej, wszędzie tam, gdzie warunki otoczenia są bardzo wymagające. Swojego czasu, pracując w Instytucie Technicznych Wyrobów Włókienniczych „MORATEX” miałam okazję opracowywać nowe technologie laboratoryjnie i dalej wdrażać je w dużych zakładach włókienniczych w Polsce. Były to technologie związane głównie z nadaniem materiałom właściwości trudnopalnych oraz wodoszczelno-oddychających. W chwili obecnej pozostało niewiele zakładów produkcyjnych w Polsce, w których moglibyśmy wdrażać nowe technologie, nad czym ubolewam, gdyż mogliśmy pochwalić się naprawdę dużymi osiągnięciami i uzyskaniem wysokich parametrów użytkowych.

Jakie grupy/ branże są nimi najbardziej zainteresowane, a kto dopiero zaczyna dostrzegać ich potencjał?

Jak już wcześniej nadmieniłam, zainteresowanie materiałami o wysokich walorach użytkowych oraz o specjalnych właściwościach jest głównie tam, gdzie komfort użytkowy jest na tyle istotny, że klient jest w stanie zapłacić adekwatną cenę do produktu jaki jest mu oferowany. Myślę, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi użytkownikami, więc i nasze oczekiwania co do odzieży będą coraz większe. Niestety, w chwili obecnej wciąż jeszcze cena dyktuje popyt na wyroby odzieżowe. Wyjątkiem są segmenty, które nie mogą sobie pozwolić na kiepską jakość wyrobów, czyli sport zawodowy i wyczynowy oraz odzież specjalistyczna i ochronna.

W jakim kierunku według Pani zmierza moda i design – czy ubrania połączone z portalami społecznościowymi, skarpetki zsynchronizowane ze smartfonami to nasza przyszłość czy raczej eksperyment?

Moda jak zwykle rządzi się swoimi prawami. Bywa kapryśna i nieprzewidywalna. Pewne nowinki technologiczne są wprowadzane ze względów komercyjnych, niekoniecznie użytkowych. Rynek zweryfikuje, czy nowinki typu połączenie garderoby z portalami społecznościowymi znajdzie swoich odbiorców i jeśli tak, to będzie znaczyć, że pomysł się sprawdził. Ja jednak bardziej skupiłabym się na designie i świadomym projektowaniu. Poszłabym w kierunku tekstronizacji odzieży, czyli połączenia informatyki oraz elektroniki z tekstyliami. To jest dla mnie temat przyszłościowy, który może zrewolucjonizować rynek i nam, użytkownikom dać wiele. Temat ten jest o tyle ciekawy, że możemy go wykorzystać dwukierunkowo. Poprzez zdalną kontrolę nad zamontowanymi czujnikami, możemy dokładniej poznać klimat pododzieżowy w różnych warunkach i pod różnym obciążeniem, jak również poprzez umieszczone w tekstyliach sensory zdalnie sterować klimatem pododzieżowym, aby zapewnić użytkownikowi najbardziej komfortowe warunki użytkowe.

Do jakiego stopnia technologia może rozwijać i wspierać modę, a w którym miejscu zaczyna ją wypaczać, rozmywać jej wartość? A może wcale tego nie robi?

Rozwój nowych technologii w przemyśle modowym jest elementem, który zawsze grał rolę w projektowaniu i procesach naukowych mających wpływ na modę. W latach 60-tych nastąpił wielki przełom technologiczny, który był związany z produkcją włókien syntetycznych, wiedzą o kosmosie i zainteresował młodą generację projektantów takich jak: Mary Quant, Andre Courreges czy Pierre Cardin. Ostatnimi czasy mieliśmy okazję zaobserwować duży progres technologiczny związany z drukiem cyfrowym, którego użycie w kolekcjach projektantów możemy oglądać na największych wybiegach co sezon.

Jak zmienia się podejście Polaków do mody na przestrzeni ostatnich lat?

Polacy ostatnio są bombardowani tematami modowymi, zagadnieniami stylizacji, ciężko przejść obok nich obojętnie. Blogerów modowych jest już chyba więcej niż projektantów, co czwarta „gwiazda” zaczyna zajmować się projektowaniem, po programach rozrywkowych związanych ze śpiewaniem, tańczeniem, modelingiem czy gotowaniem, nadszedł czas na programy związane z modą i projektowaniem. Myślę, że wszechobecność tematów modowych powoduje, że społeczeństwo zaczyna coraz bardziej być świadome tego, co znaczy moda, styl i jak je odnieść do swojej osoby.

Polki zawsze dbały o siebie i swój image na miarę czasów i swoich możliwości. Ostatnio można już spotkać naprawdę dobrze ubranych mężczyzn, którzy nie boją się kreatywności i są dużo bardziej odważni w wyborach kolorów i garderoby. Związane jest to zapewne zarówno z globalizacją i świadomością tego, co dzieje się na świecie, jak również tym, że wygląd jest istotną wizytówką człowieka i należy poświęcić mu nieco więcej czasu.

Czy w Polsce trendy z kręgu wearable computers przyjmą się czy jeszcze długo pozostaną ciekawostką?

Ciężko mi snuć prognozy w tym temacie, ale myślę, że moda na wearable computers, jak wiele innych przyjdzie do nas z Zachodu i zawita na jakiś czas, zanim nie pojawią się nowsze, fajniejsze gadżety, które naturalnie wyprą te istniejące. Dobrze, że takie rzeczy pojawiają się na rynku, mają krótszy lub dłuższy czas życia, ale zawsze są inspiracją nie tylko dla projektantów, ale również dla naukowców i twórców nowych technologii.

Czego warto próbować, chcąc zbudować swoją markę w świecie mody?

Chciałoby się powiedzieć wszystkiego, ale wszystkiego, co przyczyni się do świadomej kreacji marki. W całym wywiadzie pragnę przemycić słowo świadomość i świadomie to robię, bo moda nie powinna być ślepym adoptowaniem wszystkich pojawiających się trendów. Korzystając z nich i propozycji dyktowanych przez projektantów, powinniśmy wybierać te, które pozwolą nam wyrazić nasz własny styl, te, które są zgodne z naszym typem urody oraz sylwetki. Budując markę powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka, czy też kilkanaście pytań i odpowiednio ją „skroić” pod klienta docelowego. Tylko dobre poznanie oczekiwań potencjalnego konsumenta pozwala nam zaspokoić jego potrzeby. Oczywistym jest, że inaczej będziemy budować markę młodzieżową, inaczej dla dojrzałych, niezależnych kobiet, a jeszcze inaczej dla eleganckiego mężczyzny. Co sezon pojawiają się różne trendy, a my świadomie powinniśmy je wybierać. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że każdy z nas jest indywidualnością, choć żyjemy stadnie. Każdy z nas ma inną sylwetkę, inny typ urody i przede wszystkim inne wnętrze. Moim zdaniem idealnie jest, kiedy wykorzystamy modę, pojawiające się trendy, aby wyrazić siebie, swój styl, swoją osobowość i przez ten styl opowiemy o sobie.

A teraz, odpowiadając na pytanie, aby zbudować swoją markę trzeba świadomie sprecyzować i konkretnie zdefiniować swojego odbiorcę, dla którego chcemy tworzyć, czy będzie to marka masowa czy tylko dla określonej grupy ludzi, dobrze poznać potrzeby tej grupy i starać się jak najlepiej zaspokoić jej oczekiwania. Im więcej świadomości tym mniej rozczarowań.

Rozmawiała: Aleksandra Depa

Zadzwoń teraz