Visual Mechandising Leili Menchari
Mają przyciągać wzrok, skupiać na sobie uwagę i zachęcać do wejścia. Mają sprawić, że potencjalny klient zatrzyma się na chwile i wejdzie na dłużej. Mają tak wyeksponować produkt, by od razu rzucał się w oczy. Nie będąc przy tym nachalnym. A przy tym wszystkim – często mają być małymi dziełami sztuki.
Bo visual merchandising to nie tylko nauka prezentacji produktu w przestrzeni sklepowej. To o wiele więcej, a witryny jakie posiada marka Hermès świadczą o tym najlepiej. Leila Menchari od lat swoją praca daje świadectwo tego, że wystawa to nie szyba, produkt i dobre oświetlenie. To raczej mała scenografia, odrębny świat, w który można się przenieść prosto z ulicy.
A przenieść się można prosto do Indii, na plażę pełną piasku, prosto do dżungli. A może do małej chatki, pełnej przepychu sypialni, pracowni muzyka. Na jedną chwilę można się znaleźć w alternatywnej rzeczywistości z pomarańczową wieżą Eiffla, zdekonstruowanym, białym brukiem i muszlami, w których czają się przepiękne szpilki.
Mistrzostwo Leili Menchari znane jest na całym świecie. Czy i nasi studenci osiągną jej poziom? Ich pierwsze prace można zobaczyć w naszej galerii.
tekst: Marta Dyba
zdjęcia: http://trendland.com/leila-menchari-behind-hermes-windows/