Szkoła Visual Merchandisingu - REKRUTACJA TRWA! - KSA
Zostały jeszcze wolne miejsca do naszej Szkoły Visual Merchandisingu! Sprawdźcie co możemy wam zaoferować.
Chcesz pracować w branży mody i tworzyć kreatywne wizje bez ograniczeń językowych czy kulturowych? Poznaj techniki VM – visual merchandising, czyli dynamicznie rozwijającego się zawodu, który robi błyskawiczną karierę na świecie.
Visual merchandiser
zajmuje się kluczowymi dla współczesnej mody sprawami: urządzaniem sklepów oraz ich witryn, eksponowaniem produktów czy aranżacją, która będzie przyciągać klientów. Bez tych kwestii niemożliwe jest funkcjonowanie nowoczesnego rynku mody. Dlatego VM to dziś jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż, w której można zrobić międzynarodową karierę.
„Visual merchandiser jest osobą kreatywną. Często wchodzi w rolę artysty oraz posiada też wiedzę na temat podstaw psychologii klienta, sprzedaży oraz założeń VM-u, które stanowią podstawę tego zawodu” – mówi Monika Harłacz, wykładowca Szkoły Visual Merchandisingu z Krakowa, która należy do Krakowskich Szkół Artystycznych. „Nie tylko kierunkowe wykształcenie jest tutaj ważne – wielowątkowość tego zawodu wymaga rozwoju w różnych dziedzinach, a także wielu zainteresowań z zakresu mody, sztuki, filmu, aktualnych wydarzeń, rozwoju największych marek na świecie. Każdy visual merchandiser powinien mieć także mocne zaplecze w postaci umiejętności graficznych, obsługi najważniejszych programów typu Adobe czy Corel. W pracy w branży modowej dodatkowym atutem będzie także świetne wyczucie mody i stylu, a także posiadanie wiedzy z zakresu stylizacji – znajomość krojów, fasonów, podstaw dress code’u czy teorii barw. VM to trochę mezalians artysty i rzemieślnika. Musi być to osoba, która potrafi twardo stąpać po ziemi, a jednocześnie wykazuje się dużą kreatywnością”.
Szkoła Visual Merchandisingu
Aby uzyskać wymarzoną pracę, należy posiąść niezbędną wiedzę. Można ją nabyć, zapisując się do Szkoły Visual Merchandisingu, pierwszej tego typu placówki edukacyjnej w Polsce. Nauka visual merchandisingu odbywa się tu już od 9 lat. Wielu absolwentów pracuje na stanowiskach kierowniczych w dużych firmach. Szkoła ma doskonałe referencje, ponad 47% słuchaczy podejmuje naukę w SVM na skutek rekomendacji znajomych, absolwentów szkoły, ludzi z branży, mediów.
Szkoła wychodzi z założenia, że zawód Visual Merchandisera to misja. Wsłuchując się w najnowsze trendy, uczy studentów tworzyć środowisko sprzyjające przyjaznym i skutecznym zakupom. Wykładowcami są czołowi specjaliści zajmujący się na co dzień VM, osoby z doświadczeniem w pracy dla międzynarodowych korporacji. Zajęcia mają przede wszystkim charakter warsztatowy, wykorzystują też najnowsze technologie. Dzięki temu już w czasie studiów powstają projekty, które mogą zostać zrealizowane po zakończeniu nauki, w ramach aktywności zawodowej.
Perspektywy
„Visual merchandiser zawsze rozliczany będzie z tego czy jego działania przynoszą dla marki korzyści w postaci zwiększonego zainteresowania, a także zwiększonej sprzedaży” – tłumaczy Monika Harłacz ze Szkoły Visual Merchendisingu. „Specjalista VM dba o wizerunek sklepów, o stworzenie dla klientów właściwej, sprzyjającej zakupom atmosfery. Sklep nie ma dla niego żadnych tajemnic – wie co, jak i kiedy wyeksponować, aby trafić do klienta. Ułatwia poruszanie się po miejscu sprzedaży, odnajdywanie pożądanych produktów. Pokazuje, edukuje, zachęca, sugeruje, proponuje, a w konsekwencji sprzedaje konkretne produkty poprzez odpowiednią ekspozycję. Współpracuje z projektantami sklepów, marketingiem oraz działem sprzedaży”.
Polski rynek VM, zdaniem Moniki Harłacz, robi duże postępy – stąd ogromne zapotrzebowanie na dobrze wykształconych specjalistów w tej dziedzinie. „Większe marki, posiadające mocno rozbudowaną sieć przywiązują coraz większą wagę do wyglądu swoich sklepów, zarówno od strony projektowej, jak i samej ekspozycji kolekcji. Doceniają także rolę wyspecjalizowanych, profesjonalnych visual merchandiserów. Mniejsi gracze jeszcze się uczą i mam wrażenie, że idziemy do przodu. Powoli ale jednak do przodu” – mówi Monika Harłacz.
Za granicą do ekspozycji produktu przykłada się jeszcze większe znaczenie niż w Polsce. Różni nas świadomość korzyści, które dobry VM może przynieść, budżet, którym dysponuje dział VM, a także podejście do samego visual merchandisera. „To nie jest tylko osoba, która układa produkt w sklepie. To osoba, której zadaniem jest dbałość o całościowy wizerunek marki w miejscu sprzedaży” – mówi Monika Harłacz.
Dlatego visual merchandiser należy do tych zawodów, bez których współczesny świat mody nie może funkcjonować.