W kierunku odpowiedzialnej mody – szkolenie dla projektantów/ek i marek odzieżowych w Krakowie - KSA
Share the post "W kierunku odpowiedzialnej mody – szkolenie dla projektantów/ek i marek odzieżowych w Krakowie"
Wczoraj w SAPU miał miejsce wykład na temat odpowiedzialnego projektowania mody, zorganizowany przez Polską Zieloną Sieć.
Odpowiedzialna moda (ethical fashion) nabiera w Polsce na znaczeniu. Widać to nie tylko w mediach, w których z roku na rok pojawia się coraz więcej artykułów dotyczących tego tematu. Świadczy o tym też fakt, że coraz więcej polskich marek i projektantów/ek wciela zasady ekologii i zrównoważonego rozwoju w swoje kolekcje! Także konsumenci coraz większą wagę przykładają do świadomych i ekologicznych zakupów. Jak wynika z przeprowadzonych na zlecanie Polskiej Zielonej Sieci badań, aż połowa polskich konsumentów byłaby w stanie zapłacić za odzież, obuwie i dodatki do 25% więcej mając pewność, że zostały one wyprodukowane w sposób przyjazny dla środowiska i nie krzywdzący dla ludzi.
Szkoła Artystycznego Projektowania Ubioru już po raz kolejny zaprosiła Polską Zieloną Sieć by zaprezentowała temat odpowiedzialnej mody, co świadczy o tym, że jest to temat istotny także dla młodych projektantów. Podczas szkolenia pokażemy trend, który nie przeminie w ciągu jednego sezonu. Odpowiedzialna moda od kilku lat jest już codziennością nie tylko na wybiegach Berlina, Londynu, Paryża i Nowego Yorku, ale teraz także w Polsce!
Program szkolenia objął m.in. następujące zagadnienia:
• Odpowiedzialna moda na wybiegach – krótkotrwały trend, czy kierunek w modzie?
• Dlaczego moda musi się zmienić? – problemy występujące w przemyśle tekstylno-odzieżowym
• Które materiały są naprawdę przyjazne środowisku?
• Certyfikaty – czy są wiarygodne?
• Jak uważać na greenwashing? Czyli jak promować odpowiedzialną markę odzieżową.
Dodatkowe wystąpienia pod czas szkolenia:
• Agnieszka Orzechowska – przedstawicielka Biura Projektowego UNDP w Polsce, która przybliży tematykę ekonomii społecznej w kontekście branży odzieżowej
• Magdalena Olearczyk – przedstawicielka marki Trashki od której uczestnicy dowiedzą się, że odpowiedzialną modę można w Polsce tworzyć bez kompromisów i z sukcesem.